Tuesday, May 04, 2010

Tenang jiwaku pergi

Salam rakan2 blogger,




Sekembali saya dari cuti yg pendek lagi singkat. Yang penting tenang dan damai jiwa sy di sana. Tidak perlu meng"urban"kan diri pada hujung2 minggu tetapi lebih mengabadikan diri nun jauh di sinun :) Terubat rindu utk menikmati panorama keindahan alam yg harussslaaa segar lagi bugar dan tidak tercemar. Spectacular scenery moi might say :)




Ok ok...seperti biasa sy pasti akan melarikn diri dr konsep asal penceritaan...maaf kerana lari konsep itu tidak dpt dikejar...dan konsep merepek dan merapu tak tentu pasal mmg menjadi genre kpd blog sy yg ntah ape2 ini...ainnnn, stopppp!!!! muahaha





Maka, pada jumaat mlm yg lepas, sy dan adek serta bakal tunangannye Ms.Aida gorjus (adek, sumpah cam xcaya ko nk btunang wey!!! da besar da ko rupenye...bukan lg kecik berhingusan senantiasa mengepaw duit org huhu ke org yg suke paw duit ko ahaksss :p) bersemangat ni ingin pulang berjumpa mak best kteorg...rinduu nk bergosip secara muka ke muka dan menyengal bersama2 tanpa mengira bakul2 dosa hasil dari anyaman ketupat atau andaman mengumpat...opppssy, ok keji itu mmg saya!!! :p




Oleh yg demikian, sy pada hari jumaat pasti laa jiwaku telah pergi dan gagal mengfocuskan diri pada keje secara tegar. Akan tetapi, agak beruntung sy ketika itu kerana trainee2 sy sedang sibuk memaruah calarkn diri ketika menjalankn aktiviti Mock call. Yg pasti semlm nye class sy sudah berjaya menjadi Incredible Raksasa Grodot menyempering mereka2 yg fatal pd element yg x sepatutnye. Sebaik xramai yg sengal, if x mmg berapi2 berasap2 kuar dr mulut naga aku ni...fuhhhh :(





Ehh, lari dr topic asal lg??? cop...coppp...Baiklah. Mari sy bercerita mengenai percutian pendek sekankang kera sy ini. Perjalanan dikala mlm yg mengambil masa dlm 4.3 jam dan pastinye jika sy yg memandu, masa yg diambil pasti menjadi 2 kali ganda...muahaha bukan disebabkn pemanduan berkonsepkn siput tetapi perasaan yg membuak2 utk berhenti di sepanjang pitstops tempat berehat utk secawan kopi...nafsu kuda sy pada caffein mmg tidak dpt dibendung. :( *biase la faktor umur katenyeee :p




Setibe di rumah, mak menyambut di pintu gate luar dgn senyuman. Selepas bersalaman dan berchiuman, harusslaa terjah ke dining table utk menengok kot2 ade makanan enak terhidang...Yess!!! ade pizza sejuk...mak wat pizza...dgn rakusnye sy mengambil pizza lalu menyumbat ke dlm microwave bg panas huhu wlpn jam sudah hampir ke pukul 3 pagi...ade hakuuu kesah??? lapaa wokey :)




Selepas bergosip sejenak bersama mak sy yg best ittew smbl mengaum home-made pizzanye, maka mak pn menghalau sy utk g tdo sbb nk dkt subuh so nnt liat nk bgn subuh...muahahha :p




Maka al-kisah bermula pada pagi sabtu yg super panas lg hot and spicy, mak mengajak utk g ke markets...supermarkets...dan shopping mall yg berdekatan. Windu melihat para ibu membeli brg dapur yg xnk kalah penuh setroli...haha tipu je...mak sy sgt smart-buyer ok! Maka tdk hairan lah jika bakat beliau ittew turun ke sy...ewahhh!!! Smart buyer ke haku??? Harusslaa....muahaha. Baiklah. Setelah penat pergi ke market, supermarket dan shopping mall yg sewaktu kawasan dgn nye, maka pulanglah sy dgn perasaan gumbira sbb beranggapan mak akan msk sedap wlpn pg sblm kuar sudah mengaum bihun grg mak yg sedap dan karipap 50sen mak yg super sedap...Amboiii, cm mak aku srgg je msk sedap...ehhh suke hati hakuu la...mak aku...of coz la mak aku nye air tgn yg plg best...Hahhaha tipu...mama2 bestie aku sume msk pn terbaeeekkk!!! Sume memberi kesan effect utk aku melantaksss xhingattt....huhuhu :P



Itu ceritera hari sabtu, bagaimana pula hari ahad??? Ok..pagi ahad sy hanya melpk di meja mkn smbl bekfes slps bgn pg...bgn pg katenyeee...hehe :) Mak biase la sebuk mengemas dapur kesygan dia...Mak sy seorang yg sgt pembersih dan pengemas yg kdg2 membuatkn sy rimas melihat aksinye mengemas yg ala2 non-stop itu...sebaik sy ade gak la 60% bakat mengemas mak sbb sy pn xsuke sepah2 sgt...ecehhh perasantan mode ok!



Maka al-kisah gosip-mengosip bermula ketika sy sebuk melantakss nasi lemak smbl mak pula duk sebuk mengemop lantai marble dapurnye...




Mak: Ein, xde ke sape2 kwn gan sape2 ke? ( solan cepu mas mak yg ala2 kaber line gitu)




Aku: Ehh, harusslaaa ade...tp xmoo r xminat r skrg ni...mlsss ( jwpn aku yg cm nk mtk mkn kaki haha )




Mak: Ish, jgn la mcm tu...tu sape yg budak arab cmne? ein da xkwn ke?




Aku: Tu kwn2 je la...bkn serius pn...xmoo r...xminat...xde chemestry ( aku gelak smbl mak aku cm ala2 xbley nk focus menyemop lalu duk semeja dgn aku )




Mak: Ein ni, jgn la memilih sgt...ape jd gan dak johor...xminat gak ke? ( solan sarcastic mak :p )




Aku: Kwn2 je la...mm skrg ni ein cm da x lalu la gan jejantanzz...sume nye cm corrupted je...( wah selambe je haku ckp laki2 zmn skrg ni corrupted )




Mak: Ish, tak baik ckp cmtu...ein jgn la cari yg mcm A*** tu...perangai da ok tp mls nk keje...duk asek tuka keje susah la cmtu...dia ade cari kol2 ein lg ke? Jgn la layan...




Aku: Da tak tp dia penah msg ct kt fb tanya psl ein...alaa dia ade awek br...tp xchantekk...seksiss nk mampus...memanjang pakai hotpant...muahahaha ( smpt je aku mengutukkk mak geleng2 pala je )




Mak: Ish, tak baik ckp cmtu ( ayat standard mak ) Biarla dia. Ko tu pon seksi gaks...dlm gbr memanjang terbelah2 kt dada tu...pakai la baju elok2 skit...( haaa amek ko kena sound huhuhu )




Aku: Mane ade seksi la...da kate part dada tu semangat...harussslaa pakai ape pn nmpk seksi...xbley nk kaber...anugerah katenyee occay! ( ayat defend aku yg terbaikkk dr ladang muahaha )




Mak: Mmm ( mak diam mls nk layan aku )




Aku: Xpe la mak...xyah risau la psl ein...ade jodoh ade la...bende ni sume kuasa tuhan...if beria2 sgt pn klu tuhan x izinkan xjd gak...kan kan kan?




Mak: Memang la tp kite pn kena la usaha...cari mane2 yg patut...



Aku: Yela yela...jap g nk g padang besar gan adek...ein cari la kot2 ade mamat thailand yg ensem2...tapau satu bwk blk wakakaka ( statement ni mmg mtk libas pala laju2 gan mak )



Mak: Dah la...merepek je...g kejut adek...kul bape nk g padang besar??? Jgn nk shoping beria sgt...smpn duit tu...jgn boros sgt...bulan 10 ni nk g australia ade duit ke???


Aku: Muahahaha ehhh kate gaji libu2 lemonsss harussslaaa ade huhuhu ( statement gile berlagaksss wey...harussslaaa kena saving dr gaji ciput ku itteww :p )

Sekian perbincangan si anak bersama ibunya...Actually byk je kteorg borak...kelakar ok my mum ni...very sporting plus understandable...She's one of my bestie...Sayang mak mucho2!!!

Sempena hari Ibu nanti, nak wish awal2 la...


Mak, ein syg mak manyak2...thanks for being such a good mother...u're such an understandable mom ever...plus super sporting...sgt bersyukur mak adalah mak ein...bley sengal2 bersama...i likeee :)







Silala melihat gamba2 classic zaman tok kadok sy ini..


Jumpe di entry akan datang...



xOXo

No comments:

Post a Comment