Friday, September 02, 2011

Ceritera Raya (Part II)

Title: 3rd Day Eid Fitr
Venue: Granpa's Kebun
Date: 2nd Sept 2011


Sinopsis: 


Raya ketiga pula disambut dengan aktiviti berjimbara bersama alam sekitar. Apakah? Ini semua plan emak. Saya hanya mengekor tanpa banyak songeh. Hai maklum la, raya di KL edak ler manyak aktiviti selain makan makan dan makan tanpa henti di mana jua anda berada. Sungguh tidak gud-gud :(


Maka, dengan semangat cintakan flora & fauna, saya sekeluarga menerjah kebun Atuk @ Serendah. Sungguh di hulu banat tetapi nama pon kebun harussla di kawasan jin bertendang baru hasil tanaman dpt hidup subur segar mekar tanpa pencemaran kota. *ok mode penulisan dah macam minta kena lesing :D


Si ibu dengan pakaian tidak sesuay ke kebun...hagak2 la mak oi ye kot semangat raya. Pakai suar noreh gan tshirt buruk sudeyyy. Harus tiada motif emak berjangok siap berbaju kebaya :) *Takpe la, mak saya mmg asal bole seperti saya. Hahaha :)


Saya pula tidak berhagak2 juga *amboi ko membahan mak memakai baju kebaya ke kebun ko plak dgn hangbag bak gerobok almari ke hulu ke hilir memetik pucuk ubi. Apakah pula relevannya aktiviti petik pucuk ubi dengan bergaya bak retis bersama hangbag raya baru? Itu namanye over penuh kegedikasian :P shadappp :D


Ni rentetan picturesque di kebun sayur, kebun kambing dan ayam juga :D 














Setelah penat menchelok hasil tanaman, pulanglah kami ke rumah memprocess segala hasil chelokan :D Ayam kampung masak kari, pucuk ubi & jantung pisang & kacang botol buat kerabu tapi failed masakan saya kerna xsedap :( sebaik sambal belacan lazat berkrim disukai ramai maka lulus ujian masakan, jika tidak pasti maruah saya tercalar-malar xreti masak :D *sungguh kaki bangku di dapur :P




No comments:

Post a Comment