Thursday, December 15, 2011

Tom with No Jerry

Hi lovelies kitty...


Hari ni Missy empunya blog saya OFF day. She claimed herself emotional disturbed and physically exhausted. Most probably saya assume she got an undefined emotional issue yang saya sendiri tidak pasti apa & mengapa. Oleh itu,silala bagi laluan untuk saya merapu dan meraban pula ye as what Missy Moi always do the best. 




Anyway, let me introduce myself. Hi, saya Tompok. Mak saya yg bagi nama tu. Hrmm, pada firasat saya nama tu agak oldies tapi its ok, i dont mind if u guys called me TOM. *sesuay dgn rupe paras boyyish saya ni :) Eceh, sungguh saya gumbira jika dapat verangan feelin2 tangkap tikus seperti dalam kartun Tom & Jerry tapi harusla jgn harap saya dapat berbuat sedemikian sebab saya ni gigirl :P Oh ye, fyi saya ni anak keyayangan mak saya tau. Mak saya punye sayang hanya Allah swt sahaja yg tahu dan membalasnye. Kebajikan saya amat dititikberatkan wlpn saya tau anak2 yg lain acah2 jeles dgn saya. Tapi, saya juga sayang mak dan mereka semua. Tapi awas mak saya acah2 garang2 manja orangnye. Bile dia marah pada saya atau anak2nye yg lain pasti suara lantang menyempring mengalahkan speaker STEREO cap Sony. Time tu sila angkat vontot dan sorok ye :P





Apepun, saya gembira dengan kehidupan saya. Wlpn mak saya fussy tidak bagi saya berkawan dgn sebarang jejantans jalanan. Kadang2 saya hangin juga, bile datang masa2 mengatals pasti saya akan merajuk di tepi sliding door menengok jejantans jalanan di luar gate. Sedey sungguh bukan? Tapi, saya beruntung sebab Missy Moi kadang2 faham kehendak saya. Missy Moi akan membebel pada mak sebab mengawal naluri saya untuk berkasih sayang. Eceh, gatal noo munyiknye hehehe :D 




Untuk pengetahuan semua, saya adalah spesies kacukan Parsi Indo kategori indoor. Saya bersekolah di rumah sahaja. Mak yang melatih memberi training kendiri seperti Potty training. Alhamdulilah saya sudah bijak dan bole berdikari. Cuma Missy Moi selalu mengomel membebel pada saya kononnye saya ni gedik mengade2 when it comes to food. 

Amboi sesuki hati mengutuk saya! Ello maaf ye, saya bukan seperti Missy Moi yg tidak pernah berkata TIDAK bile bab mkn. Asal tolak batu kayu logam atau aluminium, wah laju haje dia bluwekkk :P But at some point, she is right. Saya mmg fussy. Saya hanya makan ikan yg fresh dan direbus. No rice please. Ikan goreng xlayan. Biskut2 pon yg perisa ikan sahaja. Klu yg dlm tin confirm xperlu gigih bagi sebab mmg saya xsuke. 




Selama saya hidup, banyak kenangan manis dan pahit saya lalui. Kenangan manis bile saya dapat berjimba-jimba berholiday bersama keluarga terchenta. Wah sukanya dalam hati bile saya diangkut skli dan tidak ditinggalkan di Pet Hotel. Tak suka la saya duduk di situ. Buhsan :( Wlpn ramai kawan2 tapi saya buhsan. Saya jadi moody dan xlalu mkn. Maybe saya  homesick or mumsick hahaha :D *xdgr mak meleteh seharian adalah satu kerinduan melampau ok! 




Jadi, mak akan gigih membawa saya travel wlpn kebas kematu vontot saya duduk dalam kereta. Sesungguh saya terkenan pada gen suke berjimba hahaha :) Asal bab jln2 mkn hangin seharusnye fantas haje u ols hehehe :D


Tapi dlm banyak2 kenangan, yang paling horror skli bile saya kuar senyap2 utk mengatals tanpa pengetahuan mak. Fyi, saya sgt noob bab2 direction. Saya hanya kenal serounding saya yg terdekat saje. Setakat 2 3 buah rumah jiran gps saya masih bergune. Tapi, ntahla mungkin nasib tidak baik mungkin juga tahap kegataian saya meluap2 sampai saya lupe diri dan lupe daratan yg sesungguhnye saya buta arah :(


Dua hari saya sesat, aleh2 jiran tetangga mukim lain yg hantar saya pulang ke rumah. Mungkin kabar hangin mengenai mak saya yg gigih setiap hari meronda mencari saya mengalahkan pak polisi :(( Kesian mak. Gigih ke hulu ke hilir semua taman perumahan yg sewaktu dengannye mak terjah. Alhamdulilah jiran yg menjaga saya selama ni mungkin tak sampai hati melihat kesedihan mak lalu menghantar saya di depan gate rumah.


Sejak itu, saya berjanji saya tidak mahu mengatals lagi as i take my lesson pretty well *hahaha :P


Kelakarkan cite saya. Percaya tak skrg saya mmg sgt suke merepek merapu meraban seperti Missy Moi. 





p/s: Arini Missy Moi tingtong, bangun pagi2 trus g tgk Ombak Rindu sorg2. Lepas tu blk umh, mata lebam2. Konflik dalaman sungguh. Pity her :(( Hope things get better. 


Her tahap kemeroyanan lebih ketara when she did post this status out of nowhere. 


'' Am i making the same mistake in a different circumstances? Am i making the right choice? Am i thoroughly thinking of what actually i've longing for? Am i gonna be happy towards the end? I think something isn't right and i definitely need an instant repair before its too late. Ya Allah ya tuhanku yang maha pengasih lagi maha mengetahui, pretty please give me the enlightenment so that i dont waste other people life :(( ''


Tak paham whats in her mind? Why in sudden she feel so doubtful. Masalah hormon agaknye ke she got problem to contain herself when she barely understand whats she going thru now :(( Only Allah swt will able to help her. Lets pray for her then.




No comments:

Post a Comment